Program Bahasa Inggris dan Bahasa Arab

Bahasa Inggris

In Partnership with

For teaching and learning English at AABS, we implement Pearson Curriculum based from CEFR Framework. The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is an international standard for describing language ability. It describes language ability on a six-point scale, from A1 for beginners (usually starts at grade 7), up to C2 for those who have mastered a language. This makes it easy for anyone involved in language teaching and testing, such as teachers or learners, to see the level of different qualifications. It also means that employers and educational institutions can easily compare our qualifications to other exams in their country.

As Pearson refers to GSE (Global Scale of English). GSE resources help AABS teachers select the right learning objectives, grammar and vocabulary required for their learners to move onto the next level. It’s a more effective way of selecting the right lesson, course materials or assessments at the right time. The Global Scale of English represents the most significant advance in performance-based approaches to language learning, teaching and assessment since the development of the Common European Framework of Reference.

This curriculum is graded and continually makes student improved start from basic until experts’ user.

Bahasa Arab

Markaz Lughah Arabiyyah ; Mencintai Agama Melalui Bahasa Arab

  “تعلَّموا العربيةَ؛ فَإنَّها مِنْ دِينِكُم”

“Bahasa Arab Keren” adalah slogan yang kami tanamkan kepada jiwa siswa-siswi Al Irsyad Al Islamiyyah Boarding School AABS). Seseorang tidak keren jika tidak menguasai bahasa Arab. Oleh karenanya bahasa Arab menjadi salah satu konsen utama AABS.

Bahasa Arab menjadi salah satu pondasi kuat yang harus dimiliki siswa-siswi lulusan AABS.

Program bahasa Arab pun didesain dengan mengolaborasikan beberapa kurikulum ternama yang disesuaikan dengan kondisi dan kebutuhan AABS, tanpa mengesampingkan target utama bahasa secara umum yaitu menguasai 4 maharah lughah.

Teknis Pelaksanaan

  • Pembelajaran berbentuk kursus intens dengan mengacu pada level/tingkatan kemampuan bahasa anak. Nantinya semua siswa/i akan mengikuti tes penentuan level (tahdid mustawa).
  • Waktu pelaksanaan (WIB) :
    – Subuh : 05.00 s.d. 06.20
    – Sore :16.00 s.d. 17.20
  • Level Markaz Lughah selama 6 tahun :
    – Mubtadi awal
    – Mubtadi Tsani
    – Mutawassith awal
    – Mutawassith tsani
    – Mutaqaddim awal
    – Mutaqaddim tasni
  • Pengajar merupakan para lulusan universitas dalam dan luar negeri, yang didominasi lulusan LIPIA dan alumni Timur Tengah.
  • Kurikulum yang digunakan adalah gabungan dari kurikulum yang diterapkan di AABS dengan beberapa kurikulum luar negeri, khususnya Timur Tengah, seperti Takallum (Markaz Nile Mesir), Arabiyyah Baina Yadaik.
  • Terdapat satu level khusus bagi siswa-siswi yang menginginkan study lanjut ke Timur Tengah.